Min resa genom eländet

Torus mandibularis

Vad sjutton är Torus mandibularis? Det är en benig utväxt i underkäken.

Tyvärr är jag drabbad av Torus mandibularis, fick jag konstaterat idag på tandregleringen, jag som tyckte det skulle räcka med att ha gjort en käkoperation & vänta på käk-op nr 2. Men tydligen inte, jag är inne i en oturs svacka just nu.
Vanligen har man inga problem av TM, men det har jag...... SUCK!!!!!!!!!!!

det hela började för mig i Januari då jag hade ont i käften och fick se en liten "bula" i underkäken. Sedan dess har det gjort ont i omgångar. I fredags började helvetet med att jag haft extremt ont i hela käften. Inbillar mig dessutom att jag är lätt svullen i hela ansiktet, känner mig småfebrig & orkeslös. Jag går verkligen på halvfart är hemma från jobbet, för jag har så ont. Ingenting här hemma blir gjort!!

Röntgenbilder togs idag på tandregleringen, tandläkaren där tyckte jag skulle avvakta, så skulle det nog bli bättre.
Men saken är den att jag avvaktat i närmare 3 månader & det blir värre med tiden.

Var lite ruschit idag på tandlregleringen, en tandläkare från Folktandvården & fixade till skrotet i min käft. Ortodontiassisten frågade var de snygga turkosa gummibanden i käften kom ifrån, jag berättade om mitt lilla äventyr i Falköping.
 Tjejen jämte i den andra undersökningsstolen hade nyligen gjort en käkoperation.
Dessutom sa tandläkaren att framtänderna trots allt bara är skit, han sa ju att de inte var så farligt med rötterna förra gången, var riktigt arg, förbannad & rej'lt ledsen när jag gick där ifrån.

Dagen i övrigt började 6:00 då AjPhonen ringde, var att kasta i sig den berömda goda havregrynsgröten & sedan gå ut på gatan för att vänta på bussen. Märks verkligen att man bor på landet, då man får åka 2 timmar innan man ska vara hos tandläkaren. Kortläsaren på bussen fungerade inte idag, så blev en gratis resa till storstaden, tack för det busschaffören Bengt & Omnibuss linjen!!
Tog en promenad utmed Vätternstranden till Tandregleringen, det var riktigt härligt även om det var lite kyligt.

Sedan bar det av till underbara Emelie vars lägenhet ligger på första parkett i mitt gamla barndoms kvarter.
Vi tjatade, åt frukost/brunch & umgicks på högsta nivå genom att vi båda pillade med våra Iphones sittandes i soffan!!






Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: