Min resa genom eländet

Ont!

Har haft ordentligt ont i mina framtänder i ÖK sedan måndagens besök, gör konstigt ont upp mot rötterna på något sätt. Rötterna på mina framtänder är tydligen ganska dåliga/defekta sedan innan, då en hel del tandläkare grejat och donat i käften på mig. Igår iallafall ringde jag Tandregleringen tidigt och fick prata med den trevliga tandsköterskan, min ortodontiassistent hade inte kommit, kan väl tänka mig att hon hade sovmorgon och sov väldigt skönt. Bad iallafall att OA skulle ringa upp senare. Några timmar senare ringde OA och frågade om jag hade mycket ont. Sa att jag i princip knappt sovit någonting och om det ska göra så förbaskat ont så vill jag ta bort tandställnings jäveln då den ställer till det mer än att göra nytta.
Sedan kom diskussionen om att man inte kan ta bort tandställningen om jag ska opereras osv. Sa då att det är min käft och jag bestämmer, inom mitt arbete inom vården har vårdtagarna självbestämmande inom det mesta. Varför ska inte jag få bestämma över min egna käft? Jag är ju ändå inte tandläkarnas försökskanin/forskningsobjekt?
Att äta Tradolan (narkotika klassat läkemedel)i maxdox som jag har ordinerat för mitt knä annars för jag har ont i mina framtänder och rötter, är ingen bra lösning i längden. Tradolan hjälper super mot intensiv och ihållande smärta, fram tills nu, men jag blir rejält dåsig och illamående av den.
OA föreslog att jag skulle testa något annat starkare smärtstillande läkemedel, kanske IV eller IM Morfin? Alla sätt är bra utom dom dåliga. Min teori är att tandställningsjäveln trycker och påfrestar på ordentligt på framtändena. Om mina framtänder är så enormt dåliga som en viss tandläkare säger, så vill jag inte vara med mer, har liksom hållt på att fixa mina tänder nästan mitt hela liv. Jag orkar inte med mer elände. Fick en tid på tisdag 10:00.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: