Min resa genom eländet

Bästa besöket någonsin!

Var ett tag sedan jag bloggade nu, har varken haft lust till att blogga och inte haft någon motivation, men efter alla vänder med min käft är jag rejält glad att jag valde att starta denna bloggen en gång i tiden, har blivit lite av en terapi för att skriva av mig och blivit lite egen journal föring!

I onsdags var det dags för årets andra besök hos käftfixaren, ett besök som blev det bästa någonsin för min del i plågostolen. Verkligen helt otroligt då jag det värsta besöket förra månaden, då jag rymde därifrån. Det bästa är att allt vad tandläkare heter håller sig borta från mig och min käft, då jag har blivit enormt allergisk mot tandläkare!

Onsdagen besök var ett besök på mitt eget initiativ då en stål legatur stack rätt ut i kinden, trodde nästan ett tag att stål legaturen skulle orsaka en ofrivillig peircing i läppen, hade tur att det inte blev så!
Då hade jag sett ut som en skrothandlare.
När käftfixaren ordnat legaturen, sa jag: det märks att du är trött idag, ser du inte att en gummikedja har lossnat, ibland kan det nog vara skönt att ha en patienten som säger till vad som behöver göras.
Jag själv tycker det är underbart att köra lite med folk! ;)
Dagen till ära hade jag med mig en privat dörrvakt, både för min egen säkerhet så ingen oinbjuden skulle komma in rummet och så ingen skulle rymma därifrån!
Bästa B och jag småpratade som vanligt en hel del om lite allt möjligt, hemma har jag alltid radion på jämt, men bästa B överröstade radion rejält i bakgrunden ;)
Jag erkände för B att jag varit på rymmen från min vanliga tandläkare här i Mullsjö ett bra tag, sa att är totalt livrädd och panikslagen till att lägga mig i plågostolen där.
Är det sista lidandet jag vill utsätta mig för så länge jag lever, hjälper knappt inte ens om jag skulle ha med någon att hålla i handen.
Utan det som gäller för mig är att bli nerdrogad eller i nödfall minst 6 kassar med goda drickor från systemet.
Men å andra sidan har jag å tandläkaren i Mullsjö kommit överens att jag ska till henne när jag gjort min sista käk-Op, så på den fronten är jag inte ledsen att OP dragit ut rejält på tiden.
Äntligen har bästa käftfixaren fattat att jag precis som barn uppskattar att få något för att man varit duktig.
Som i duktighets present fick jag 2 tuber special tandkräm värda cirka 100kr styck, så resan in till staden lönade sig.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta lyckades komma upp i mitt 5:e frikort, men tog rejält med tid att få frikortet i handen, då någon räknat fel, aldrig att jag betalar en krona för möe till tt få ett frikort.
Sedan bar det av hemåt för att dricka kaffe och en viss annan kunde åka hem för att diska!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: