Min resa genom eländet

Veckans besök!

Var ett tag sedan jag skrev nu, har helt enkelt inte haft motivationen till det. Mycket har hänt sedan sist det bästa det har blivit SOMMAR!!
I tisdags var det till att kliva upp genom frusen från sängen tidigt på morronkvisten och klä på sig å rulla ner till tåget.
Jag som är enormt morgontrött hade nog sett det bättre om jag råkade sätta mig på fel tåg å hamna i Göteborg, men så blev det inte utan jag råkade hamna i Jönköping.
Morgon kaffet på tåget, har aldrig tidigare smakat så gott som det gjorde idag
Samtidigt som jag klev av tåget insåg jag att den ständiga tandborste med tandkräm inte låg i min handväska, nu blev det iallafall till att sätta sig på fel buss för att genomföra ett inbrott i morsans lilla förråd i mitt barndomshem, där hittade jag vad jag behövde, en ny tandborste av någon ny lyxig modell & en tub tandkräm (värde 20 kr totalt).
Att notera är en min mor inte upptäckt att att något fattas i hennes lägenhet än idag ;)
Jag hade fasat länge inför dagens besök,, som resulterat i några nätter med enormt dålig sömn, var direkt igen överraskning för mig vad som skulle uträttas i käften idag.
Trots en liten utflykt på Torpa kom jag fram till dagens destination på Rosenlund i tid, nämligen tandregleringen..
Det var enormt tur att jag hade ett planerat besök hos en av de mest vettigaste människorna som jobbar på bygget, annars hade jag inte klivit ur sängen för dagen och då åkt till drömmarnas värd, tänk det måste vara det billigaste resmålet som finns!!
Hade hela resan in till civilisationen kollat på kanal 5 play i min iPad, en resa med Morgan & Ola-Conny, så fortsatte det det nöjet tills min favorit ortodontiassistent kom å ropade upp mig.
Kom då på att hon måste vara släkt med Ullareds Morgan och frågade om hon var det, men det ville hon ju självklart inte erkänna alls
Först fick jag gå in i en liten skrubb å prata lite med min tandläkare, höll på att börja asgarva när jag såg henne, för att hon hade helt turkosa privata kläder under sin rock, då är det inte bara jag som älskar turkost med andra ord. Pratade med tandläkaren, om fortsatt behandling, är verkligen ingen hemlighet att jag är enormt besviken, förbannad & arg över att min behandling har dragit ut på tiden som den har gjort, från början var det sagt att behandlingen skulle ta ungefär 2 år, nu i höst har det gått 4 år. Det beror ju delvis på att jag bytt tandläkare 2 gånger, att bli enormt dåligt bemöt är inget jag accepterar. Jag hade inte planerat att ha tandställning så här länge som jag haft nu, om ja hade fått bestämma själv, då hade de varit metalskrot.
Tycker att odontologiska institutionen kan börja införa restidsgaranti precis som SJ, båda dessa jobbar ju med räls och det borde inte vara någon skillnad om även tandregleringen kunde börja dela ut restidsgaranti, är bara att dra av pengarna från övertandläkarnas löner  Jag får skicka in en ansökan om restidsgaranti så för jag hoppas på det bästa
Sedan var det dags att traska in i behandlingsrummet, idag fick jag inte den äran att välja vilken av stolarna jag ville ligga i, utan jag fick ta den längts in istället, de hade säkert listat ut min tanke varför jag ville välja stolen längst ut, så typiskt....
Såg närmare att de hade planerat mitt besök mycket noga, satte mig bara i stolen så var de i fullgång med dagens första moment (läs plågning), fotografering av tänderna både över och underkäken, tur att de använde en Canon kamera annars hade jag inte öppnat käften alls, då jag själv inte använder något annat kamera märke än just Canon. En sak är iallafall säker min Canon 600D är betydligt bättre!!
Sedan vart det till att resa sig å kliva in i deras fotostudio, för att få profilbilder på mitt ansikte i olika vinklar, kom med förslaget att de kunde få använda bilden som jag har på min Facebook sida “Personen är för snygg för att visas på facebook”, ortodontiassisten asgarvade över min kommentar så jag trodde hon skulle skratta sin käke ur led, men de gick inte med på mitt förslag alls. När de väl var i fullgång, sa jag att jag kände mig som grovt kriminell som tar bilder till en konfrontation, erkände att jag möjligen cyklat lite för fort ner till tåget på morgonen och kunde åtalas för fortkörning.
Gav igen lite när de skulle vara roliga å fota mig som de gjorde Vet ju själv att jag är för snygg att vara framför kameran, i fortsättningen för jag börja ta betalt för bilderna som de tar på mig 1000 kr / bild anser jag vara lämpligt.
Blev till att resa på sig igen gå in å sätta sig i stolen igen, nu var det inte någon överraskning heller vad de skulle utföra i käften, har snarare gått å förträngt det hela.
Tandläkaren sa nämligen vid förra besöket att det var nödvändigt med avtryck, sa då att om någon skulle få tillträde till käften å utföra det, var det  min favorit ortodentiasstent som skulle få den äran. Har vid ett tillfälle varit med om att käken min fastnat ordentligt vid tidigare avtryck, vilket var riktigt panikartat och en nära döden upplevelse näst intill för min del.
Försökte ändå få ortodentiasstenten på andra tankar å frågade om hon inte var sugen att dricka kaffe, hon sa då att hon precis druckit kaffe innan jag kom, så det var lite typiskt. Hon borde tänkt lite på mig för jag var enormt kaffe sugen igen Sedan kom ho med formen å jag hade inget annat att säga till om, kom på precis att jag borde ha förberett å knappat in 112 i min telefon om käken skulle fastna igen, efter några sekunder börja min panik komma, börjar ulka mer och mer, var en enorm nära döden upplevelse att göra avtryck även denna gången!! det var lite tur att jag råkat glömma äta frukost, annars hade ortodentiassistenten fått andra arbetsuppgifter i form av att torka upp en spya eller kanske fått en dusch? Hon sa lugnande till mig att maxilla (överkäken) är värst att göra avtryck av, det kan jag verkligen hålla med om!!!! Sedan skulle ho tydligen göra ett avtryck i underkäken , tyvärr hade mina blåsor i underkäken som jag haft i helgen försvunnit, det hade ju varit en bra anledning till att inte göra några avtryck där. Istället kom jag på att min katt var lös ute hemma, tänk om han skulle fånga en Koltrast även idag, jag har läst om att Carina berg tycker att Holger är den bästa ursäkten som finns, Min katt heter Holger precis som hennes och Kristians son. Väl när skiten var inne i käften kom jag ju faktiskt på att jag var enormt pinkenödig, ja skulle ju sagt det innan, så typiskt, då hade jag gått på toaletten inte så långt ifrån hissarna, det hade ju varit perfekt!! Då hade jag kunnat smita från det sista avtrycket och åkt hem för att dricka mitt kaffe. Ortodentiassistenten skulle säkert gått för att dricka kaffe och därmed glömt av vad hon skulle göra i min käft. Fick skölja bort resterna av skiten i käften med vatten. Sedan var OA (ortodentiassitenten) snäll å dammsög käften så så alla rester från avtrycks massan försvann.
Nu blir det semester för käften & mig tills den 4 Augusti!!
 
Ha en skön sommar med så lite regn som möjligt!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: