Min resa genom eländet

3:e gången gillt..

För andra gången iår var det dags för årets andra besök på Tandregleringen.
min lust och motivation till att blogga har sjunkit som en sten på sjöbotten...
 
Nytt år har det även blivit sedan jag bloggade sist, nytt år = byte till ny tandläkare för tredje gången gillt, valde själv att byta tandläkare igen, pga av många anledningar. Om ni vill veta varför kan ni maila eller fråga på Facebook.
 
dagens besök var inte möe till besök, byte av båge i maxilla (överkäken), får att tydligen försöka trycka in kindtänderna en aning, om jag fttade det rätt.. låter som ett dåligt försök till att förhindra att tänderna och överkäken trycker så vansinnigt  in i kinderna. Min överkäkes size känns som minst 3 storlekar för stor Och trycker så in i norden in i kinderna. Mina kinder är så enormt svullna, känns som jag numera är utklädd till en tattar kärring från Ryssland med extremt stora och runda kinder. 
 
Sedan sa jag till min tandläkare att jag i princip fegat ur till att göra en sista käkoperation, mitt tålamod och en lång väntan i flera år har satt så möe käppar i hjulet för min del i mitt privatliv till att göra saker som man absolute skulle vilja ha gjort istället.. Har tyvärr insett att det största misstaget jag gjort i livet att jag verkligen påbörjade behandlingen för mitt öppna bett. Har fallit många tårar den senaste tiden över mitt livs misstag.
Känner mig som tandläkarnas försökskanin, som ingen riktigt vet hur de ska behandla för att få ett bra slutresultat. kanske borde skickas som restavfall till soptippen då min käft så defekt som den blivit efter att ett antal tandläkare grävt och grejat i min käft. Eller varför inte avlivning då jag inte avlar med kända defekter som bettfel, inavel, aggressivitet, para brokat/mantlat.
 
nu ja jag sova! Är så trött så jag knappast vet vad jag heter, tror jag heter Birgit!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: