Min resa genom eländet

hemma efter ett litet ingrepp..

Ringde till käkkirurgen i morse, fick en akut tid till min käkkirurg kl 14.

Natten som varit har jag haft ordentligt ont, tyvärr på höger sida av kinden, som jag har som sov sida.

Imorse hade min onda kind svullnat upp ytterligare till extremt svullet..

Hos käkkirurgen konstaterades att ingreppet efter visdomstanden på höger sida i underkäken hade orsakat en inflammation med en var ansamling.

Jag fick panik & blev väldigt orolig när jag fick veta hur ingreppet skulle göras, jag som verkligen är extremt rädd för lokal bedövning i munnen. Först fick jag bedövnings salva, som skulle bedöva tandköttet.
Bedövnings salva fick verka i cirka 15 minuter, tandläkaren sa att han skulle ringa några telefon samtal under tiden. Under tiden låg jag & skakade som en kastanjett.
Jag tycker själva sticket av bedövnings sprutan är extremt obehagligt.
Jag fick hela 4 stick av bedövnings sprutan, då bedövningen tog dåligt.
Sedan var stunden kommen..........
Tandläkaren skulle suga ut var med en spruta, det blev 3 eller 4 stick, som resulterade i 5 ml var som sögs upp..

Efteråt hade jag rejält ont, så jag fick ta det lilla lugna en stund, under tiden tandläkaren skrev i min journal & skrev ett nytt recept på Dalacin (ny antiobiotika sort)..

Jag hade så ont att jag inte kunde eller orkade hämta ut antibiotikan på apoteket på sjukhuset, utan åkte med direkt bussen direkt hem, helt utan byten eller behöva gå i skogen.

Sedan la jag mig för att vila en stund, sedan kom mamma för att skjutsa in mig till Apoteket i stan för att hämta ut antibiotikan & för att handla på Ica  maxi.

Sedan bar det iväg hem igen för att ta det lungt framför TV:n...

Nu ska jag snart lägga mig för jag är väldigt trött för jag inte kunde sova inatt..

Ni som läser min blogg kanske undrar när sagan om käkoperationen ska sluta?? det undrar jag oxå...

NATTI NATTI!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: