Min resa genom eländet

Väkt av telefonen

Idag blev jag väkt av telefonen 9:52, det var käkkirurgen som ringde..
Jag lyckades fjäska till mig 1 veckas sjukskrivning ytterligare!!
Han frågade lite hur det var annars, att jag är extremt trött, kanske inte så konstigt när man som jag har gjort en relativt stor käkoperation, haft extrema blödningar, som man sedan har spytt upp, säkert blödit upp till 1 ½ liter blod & dessutom äter jag ju smärtstiollande i form av Tradolan (innehåller morfin)
Tradolanet har som biverkning att man får dålig aptit, vilket jag verkligen har, min trötthet kan bero på att jag har svårt att äta & har mättnadskänsla.

Något som jag tycker är konstigt är att jag inte ska få gå på någon efterkontroll hos käkkirurgen & inte ens blivit röntgad efter operationen..

Natten som var har jag sovit riktigt förjävligt, haft ont, sovit, vaknat, sovit vaknat osv för jag har haft ont..

Idag är det 2 veckor sedan jag blev inskriven på sjukhuset kvällen innan op, vad tiden går fort när man har roligt, för det har faktiskt inte varit tråkigt att göra en käkopereration...

Idag har jag inte gjort något särskilt, packat, städat, gjorde en fiskgryta till middag, den smakade tyvärr inte, då jag som sagt har väldigt dålig aptit..

Nu ska jag ta en varm dusch & sedan hoppa i säng..

Massor av god natt kramar från Lisa!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: