Min resa genom eländet

Återbesök

Idag var sdet till att ställa klockradion tidigt på 9:00, för att pallra sig iväg för återbesök hos tandläkaren på tandregleringen som var 11:10.

De frågade hur jag mådde, jag svarade bra efter omständigheterna..

Alla stygnen togs bort 3 st på varje visdomstand & säkert 20 stygn i hela överkäken, cirka 32 stygn, det gjorde rejält ont!!!!!!!!!!

Jag höll nästan på att trilla ur tandläkarstolen när väsrta chocken kom, denna tandställningen med platta i gommen kan jag tvingas att ha i cirka 8 månader... Någon som jag inte har hört innan, utan innan har det varit några månader, typ 3-4 månader..
Men tänk om jag tvingas att ha den i hela 8 månader.....................................
Jag läspar rejält & paratar ganska luddigt, vilket jag sa till tandläkaren, men hon sa att jag inte läspade så farligt.... När jag äter mat, så fastnar massa mat i tandställningen som är rejält svårt att få bort...
Det är VÄLDIGT MÅNGA som säger att jag läspar, pratar luddigt & folk har svårt att höra vad jag säger..
Jag känner mig lite handikappad och det är väldigt jobbigt att folk inte här vad manb säger, utan för säga va, va, va hela tiden.. Vissa kan inte fatta att olika människor upplever saker mer eller mindre obehagliga, jag är ganska uthållig & tållig av mig och har kanske lite lättare att klara av vissa saker.. Alla har olika syn på livet, olika saker & upplevelser..
Tandläkaren sa att jag lyckas genom gå en jobbig käkoperation, men jag anser att käkoperationen är mer lätt att klara av, den är kortare & gå igenom.. Medan tandställnings processen tar rejält mkt mer tid att genom lida..
Utan tvekan skulle jag kunna utsätta mig för flera käkoperationer till...

Idag fick jag även lära mig "trycka" (skruva) på tandställningen, med en liten skruvmejsel, vilket jag ska göra 2 gånger/dag i 12 dagar.. Med tiden kommer mellan rummen mellan mina framtänder i överkäken att bli en rejält stor glugg.. Benet i överkäkens käkben ska växa ihop mer, när det är gjort ska tandställningen sätta kvar ett tag.. Sedan kommeer räls att sättas på plats..

Efter tandregleringen åkte jag hem för att kolla om någon rolig post hade kommit, men tyvärr så kom ingen post idag..
Till lunch gjorde jag en mumsigt god Champinjon soppa av mitt special recept!!

Sedan traskade jag upp i skogen för att gå till bussen, det var jävligt tur bussen var 4 min sen, annars hade jag missat bussen... Här i Bankeryd går bussarna som ett lotteri, man har extremt tur om en buss kommer som man kan åka med.

I stan köpte jag 2 tunnikor på Gina, 1 par stövlar, 2 st 3/4-ärm tröjor på Vero Moda, 1 st T-shirt på H&M, 1 påslakan på Åhlens, 2 sorters the på Kahls, Hexidin munskölj, alvedon & hämtade ut mera Tradolan!!!

Sedan var det dags att möta Sandra vid Mc Donalds vid A6 för att få hem min nya kanin!!! Världens härligaste lilla kanin kille: Silverados Nevele Pride!!

Nu har jag varit duktig & borstat tänderna & tryckt på tandställningen, det gör faktiskt lite ont, inte så konstigt när tänderna trycks utåt i en relativt nyoperarad överkäke.

Ska kika lite på Rånarna i 1:an, hur många gånger har man inte sett den filmen??
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: