Min resa genom eländet

Det blir aldrig som man tänkt sig....

I helgen vart det menningen att jag skulle åka en sväng till Kalmar & Öland, för att hälsa på Jennie & tävla kaninerna.

Men en olycka händer så lätt, Nisse kom i slagsmål med Kattja, hans öra blev bara lite klöst, jag började ge honom Bactrim (antibiotika för djur med banansmak). Men örat började svullnade upp rejält, åkte till Veterinären i torsdags.'
Nisse blev fick Metacam (smärtstillande) utskrivet, fortsatt ordination att gå på Bactrim & smörja in örat med Helosan salva. Jag har en känsla av att örat har börjat att se finare ut, vill bara hoppas på det bästa just nu.

Nisse är en kanin som betyder enormt mycket för mig, han är oersättlig.

Om Nisse inte blir bättre kan det leda till att jag kommer skjuta upp operationen, jag vet att jag inte skulle klara av att ligga på sjukhus & behöva oroa mig för honom...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: