Min resa genom eländet

Snart är det dags

Idag bar det av till sjukhuset, för att checka av inför operationen..

Jag hade tid 9:00 men fick komma in 9:20, där fick jag träffa käkkirurgen, fylla i Hälsodeklaration inför narkosen, väga mig (om ni är nyfiken på min vikt, så går det bra att maila).
Jag frågade även käkkirurgen några saker:
Hur lång tid operationen kommer att ta? cirka 2 timmar..
Hur lång tid man kommer vara sjukskriven...
Hur länge jag kommer ligga inne efter op? 1-2 dagar

Det bästa av allt att jag inte behöver äta pure mat längre än cirka 1 vecka!! :)

Sedan fick jag besöka Öron-Ögon vårdavdelningen, där fick jag träffa en trevligt & gullig kvinnlig läkare, hon lyssnade på mitt <3 & tog blodtryck >120 <80.

Sedan fick jag traska ner i källaren för att träffa narkosläkaren, som hade ett roligt efternamn.
Även till honom ställde jag frågor som jag fick svar på..
Jag hoppas jag inte får för mkt dropp som rinner igenom mig....

Efter det fick jag träffa en lite små grinig op-sjuksköterska på Öron-näsa-Hals mottagningen..
Jag ska läggas in kvällen innan op-dagen & infinna mig på vårdavdelningen, för att få antibiotika intravenöst & dropp..

Sist av allt fick jag lämna blodprover på provtagningens centralen, där fick jag sitta & vänta i cirka 45 min med "äldre gubbar"..

Sedan prommenerade jag till tandregleringen, för att sätta dit mina berömda gummiband som lossnade för ett bra tag sedan, skulle dit imorgon egentligen, men mamma frågade om jag hade lust att följa med till Ullared, vilket jag hade stor lust till!!

Snacka om att man "träffade många kändisar" idag på trippen in till stor staden..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ellen
skriven :

Oj, tar din operation endast två timmar!? Min tog ungefär 7-8timmar!!! :O

2 becca
skriven :

du verkar ha tur du, att de inte är mer avancerat ändå, grattis :D !!

en annan låg ju på operationsbordet i 8 timmar o äter enbart flytande i två månader innan jag får övergå till pure.

hoppas du fick svar på dina frågor idag när du fick träffa alla :) ha så kul på gekås imorn.