Min resa genom eländet

Läspigt värre

Idag var dagen kommen, som jag inte sett fram emot så särskilt mycket........

Ett besök på tandregleringen för att montera fast Seturvidgaren (TANDSTÄLLNINGEN), jag hade gjort några ärenden på stan först, blandannat fixat nytt ID-kort hos polisen & då hela 400kr fattigare....
När jag skulle kliva på bussen till Tandregleringen, blev jag lite arg, mitt busskort hade ingen vilja att låta mig åka på övergång, fast jag hade stämplat för 55 minuter sedan på tåget, man brukar ju ha 60min på sig att få åka hur mycket man vill..  Jag hade inget saldo kvar att åka för (4,85) Men det gick bra ändå, jag frågade snällt busschaffören om jag kunde på åka ändå, då jag skulle till tandläkaren.. Det var värkligen en busschafför med gott humör, jag har tidigare åkt en hel del med honom tidigare, så jag var väl lite igen känd.

På tandregleringen fick jag sitta & vänta 15 min extra, så jag kom till slut in för att sträcka på mig i tandläkar stolen.
Först provades tandställningen, för att kontrollera så den satt bra, där efter plastades nägra tänder, det är så obehaglig upplevelse i munnen av "plasten".
SEdan var stunden kommen då metall skroten skulle på plats.

Efter det skulle jag för andra gången på en timme bli fotgraferad, denna gången var det mina tänder & tandställningens tur dock, jag fick speglar, plasthållare intrykta i munnen.

Sedan upptäkte jag att jag hade lite svårt att prata, märkte att jag läspade, då jag inte kan föra upp tungan upp i gommen för att forma ord.

Men mig hem fick jag även vax, för att ha om det skulle bli skavsår av tandställningen.

Tandreglerings tandläkaren ska även få den äran att få deltaga på min operation, vilket trevligt nöje.
Undra hur många som får möjligheten att få deltaga under min käkoperation? Käkkirurgen, Narkosläkare/Narkossköterska, Tandsköterska/Operationssjuksköterska, Tandreglerare.
Möjligen 5 eller fler grönklädda personal...
Jag hade viljat att en fotograf & filmare kunde deltaga under operationen, för att filma hela oparetions förloppet, så JAG kunde få möjlighet att få kolla på min egenkäkoperation på DVD..
Någon som vill vara med och göra dokumentären: Lisas Käkoperation ? ASG

Efter besöken på randregleringen traskade jag till A6 för att fylla på busskortet för att åka lagligt hem.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: