Min resa genom eländet

Även jag är drabbad...

Idag är även jag drabbad av ett inställt tåg, skulle åkt från Mullsjö 6:46 till Trollhättan, ställde klockan på 5:00 för att slippa stressa.
Nu för tiden när man har en IPhone så kan man kolla noga så tågen går/är inställda eller försenade..
Först skulle tåget gå 5:55 från nässjö, sedan 6:20 och slutligen 6:35, mullsjö ligger 1 timmes tågresa från Nässjö, sedan när jag skulle promenixa till tåget var tåget inställt..
Igår kväll hade Sj valt att ställa in morgon tåget från Skövde, men de kan inte ställa in avgångar från andra hållet i rimlig tid. Lite tur att man är "legitimerad tågresenär" som jag brukar kalla mig..
Blev till att sitta i Telefonkö med typ 24 före mig, så nu vet jag iallafall hur jag ska åka, blir med tåget 8:04, med byte i Falköping & senare i Göteborg, får hoppas att jag kommer fram..
Vad jag ska göra på nu resa får ni blogg läsare se under dagen!!
Tänk jag hade kunnat ligga & å haft lite sovmorgon en timme ytterligare, om SJ kunde ha bättre information, men det kan dom ju inte ha, det det jag ju vid det här laget..

Kanske kunde skaffa in ny kategori här under bloggen SJ, vad tycker ni om det?

Nu ska jag snart gå ner till tåget, ska bara dricka lite proviva & borsta tänderna..

Vi höres!!

Kram Lisa

P.s yterstår bara att se om jag kan åka enligt anvisningen på min sms biljet som trevliga Lars-Ove på Sj´s förseningsavdelning skickade till mig, tåget ska vara i Falköping 8:33, sedan ska jag åka Ic tåget 8:50, lite tveksamt när tåget som jag ska åka med redan är 20 min försenat, återstår att se..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: