Min resa genom eländet

Fina lila gummiband...

Igår var åter igen dags för tid på tandregleringen, denna gången var det ingen akut tid..

Ortodontiassistenten som jag hade bokad tid hos var sjuk, så jag fick gå till "min" andra Ortodontiassistent.

Besöken tog lite mer än en timme, fick ta avtryck av tänderna, lämna bettavtryck, fotrafera tänderna, ta profilbilder av mig, (utsättas) för röntgen & fick nya lila gummiband då bågen & stålisarna var tvungen att tas bort när avtryck togs.
Först togs avtryck med allt "skrot" på i överkäken, men färsöket att ta med "skroten" på misslyckades.
Stålformen med gula smeten satt rejält i överkäken, så det kände nästan  att tänderna skulle åka med ut..
Det gick iallafall betydligt lättare när bågen & stålisarna hade plockats av.

Sedan sattes bågen på plats igen & jag fråga snällt om jag kunde få lila gummiband.
jag föredrar gummiband framför stålisar, då tungan sugs fast lite, när jag petar loss matrester &  andra efterätter.
Tyvärr finns inte gummibanden å så många fina färger, vad jag vet finns det: kirurggröna, lila, blåa, svarta..
Min dröm är att få turkosa, men det är tydligen helt omöjligt.... :(

Det var iallafall tur att jag hade klippt luggen innan jag åkte på morgonen, inte så riligt att ta profil bilder då man har extremt lång lugg..
Jag fick även träffa min tandläkare, hon kollade på mitt bettavtryck & sa att hon ska gå igenom bilder, röntgen, modeller tills nästa gång.. Jag är tydligen ett ganska så avanserat fall.

Idag fick jag resultatet av flera dagars "känna konstig känsla", jag vaknade nämligen med extremt ont i halsen.
jag har kurrarat mig mig honungsvatten & glass idag.
Hoppas bara att förkyldningen kan låta bli att sätta sig i näsan i form av snuva, hoppas, hoppas, hoppas!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Cissi
skriven :

Gummiligaturerna ( eller gummibanden om man nu vill kalla dem det :-)) finns i nästan alla färger å glitter m.m. Finns turkosa men även en väldigt snygg aqua. Tyvärr så har de inte alltid alla färger hemma.

Vem är din tandläkare på ort? Lite nyfiken :-)