Min resa genom eländet

Vad ska jag skriva här idag?

Gårdagens besök på tandregleringen gick bra, bågar & gummilegatuerana bytes, numer har jag ljusblå, samt en vit gummi kedja på framtänderna i överkäken. Ortodonti assisten sa att gluggen mellan framtänderna hade blivit mindre. Även en brackets (fäste) bytes då det andra satt lite fel på en tand. Kan verkligen säga att det kändes & var rejält obehagligt att dra bort den gamla bracketsen med en tång. Min värsta fasa är när de ska ta bort hela tandställningen. Tyckte att det var rejält obehagligt när jag tog bort min räls som jag hade i tonåren.
Med åeren har jag mitt obehag att gå till tandläkaren blivit större, minns i våras när jag var hos den vanliga tandläkaren hemma på byn. Jag låg där i tandläkar stolen & lipade & skakade om vart annat.
Det är just obehagliga saker som jag får lite smått panik av. Peta bort tandsten, borra, slipa, alltså göra sånt som kan kännas lite.

Röntgen bilder togs även, även röntgen bilder tycker jag är lite jobbigt att ta, jag har små käkar & kan vara lite trång i munnen.

Sedan blev det inget roligt för pengarna, vid gårdagens tandläkar besök, utan jag fick snällt betala 600kr, nästa gång får jag frikort!! Jippi!!

Jag passade på att slå 2 flugor i en smäll, så jag traskade iväg till Ryhov (sjukhuset) för att ge blod, fick vänta lite på min tur, så tog Landstingets ur goda fika. Så småning om vart det min tur att lägga mig i den andra stolen för dagen. Mitt HB var på 136, vilket var jätte bra så sjuksköterskan på blodcentralen.

Just nu sitter jag på tåget hem från den stressiga huvudstaden Stockholm, kan säga att jag är rejält trött, klockan ringde 04:30 imorse, har varit några intensiva dagar då jag jobbat mkt & börjat 7 på morgonen, jag som inte är någon morgon människa. Det gäller för mig att hålla mig sysselsatt, så jag inte somnar på tåget, tänk å somna på tåget och vakna upp i Göteborg. Nu är det bara drygt en timme tills jag får byta tåg i Falköping i den kyliga oktober kvällen.

Ha en fortsatt bra kväll, så hörs vi!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: